Waarom Parkroad Cafe business on air

Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder weleens online naar de radio luistert. Dit betekent dat bijna 6 miljoen Nederlanders via het internet radio beluisterd. Een aantal dat nog hoger ligt als ook het online luistergedrag van tieners wordt meegenomen. De afgelopen jaren is online radio luisteren sterk in populariteit gestegen. Luisterde negen jaar geleden één op de vijf Nederlanders online naar de radio, vandaag de dag ligt dat percentage al bijna op één op de twee. Het eenrichtingsverkeer dat het begrip 'radio' de afgelopen decennia is geweest, is steeds verder aan het veranderen. Het platform waar nog voornamelijk naar de FM-radio wordt geluisterd -de auto- is ook bezig met een transformatie. Het inpluggen van de smartphone in de auto wordt steeds populairder en zal het luisteren naar de traditionele autoradio verder verdringen. Het CBS geeft aan dat mediaconsumptie steeds vaker via het internet loopt. Waar tien jaar geleden één op de vier internetgebruikers internet gebruikte om naar de radio te luisteren, is dat nu gestegen naar 60 procent en verdringt het de traditionele media. Streaming wordt steeds belangrijker, en volgens de ABN Amro kan de gehele sector zich opmaken voor een ingrijpende gedragsverandering onder consumenten en bedrijven.

Parkroad Cafe 24/7 heeft via het streamkanaal op internet een bereik van ca. 25.000 luisteraars en via het Parkroad Cafe Youtube-kanaal inmiddels meer dan 10.000 viewers. Parkroad Cafe biedt u met het unieke programma ‘Business on Air’ naast een gedegen teambuilding, tevens de gelegenheid om uw onderneming wereldwijd via het internet op ludieke wijze te promoten. Bovendien blijven de opnames van het radioprogramma eigendom van uw onderneming en mogen derhalve via de daarvoor bestemde kanalen te allen tijde ter promotie worden ingezet.